WANITA IDAMAN SAYA


Dalam satu forum, H membentangkan kertas kerja bertajuk ‘Wanita Solehah Zaman Kini’. Sebaik sahaja pembentangannya selesai dan sesi soal jawab dibuka, seorang wanita bangun bertanya. “Saudara H, saya suka pembentangan saudara. Bagus isi-isinya. Saya hanya tertanya-tanya, apakah ciri-ciri wanita idaman saudara?

“Terima kasih kepada saudari yang bertanya”. Sambil tersenyum, H menjawab, “Wanita idaman saya adalah seorang wanita yang mempunyai ciri-ciri yang tiada pada diri saya. Namun, apa ciri-ciri yang ada pada saya bukanlah apa yang kurang pada dia.

Wanita tadi bertanya lagi, “Semestinya dia adalah seorang wanita yang sempurna kan?”.

H menjawab penuh tenang, “Seharusnya, dia bukanlah seorang yang sempurna supaya dia masih boleh menerima saya sebagai teman hidupnya. Sekiranya dia seorang yang sempurna, pastinya dia tidak memerlukan insan bernama lelaki dalam hidupnya”.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Awak ada sesuatu untuk diperkatakan? Atau sesuatu untuk dibincangkan?
Jom kita berdiskusi melalui e-mail...

along.azihani@gmail.com

Insya-Allah, semoga kita dapat berbincang dan berkongsi sesuatu yang bermanfaat..."

Ahmad Zakry Haikal