KATA-KATA CINTA

Kata-kata cinta,

Tak mampu saya gubahkan pada awan memutih…

Meskipun putihnya awan itu menandakan hari yang cerah...

Namun, mendung mungkin menjelma...

Yang kan menghilangkan keputihan cinta itu...


Kata-kata cinta,

Tak mampu saya bisikkan pada burung berkicau...

Meskipun kicauannya itu menjadi muzik alam yang merdu...

Namun, burung itu jua menjadi sasaran lastik...

Namun, siapa mampu menyangka...

Jika burung yang mendengar bisikan kata cinta saya...

Akhirnya mati terkena lastikan manusia...

Sekaligus mematikan kata-kata cinta saya...

Lantas, menghilangkan kemerduaan cinta itu...


Kata-kata cinta,

Tak mampu saya tiupkan pada angin lalu...

Meskipun sepoinya hembusan angin itu mendamaikan...

Namun, ribut mungkin melanda...

Semua manusia kan lari mencari tempat berteduh...

Lantas menghilangkan damainya cinta itu...


Kata-kata cinta,

Tak mampu saya kalamkan pada rumput nan hijau...

Meskipun hijaunya rumput itu mendinginkan mata...

Namun, rumput mungkin dipotong...

Atau diturap dengan simen...

Lantas, menghilangkan kesejukan cinta itu...


Kata-kata cinta,

Hanya mampu saya nasabkan pada Allah SWT...

Melalui doa seharian saya...

Kerna Allah SWT Maha Kuasa...

Dalam menentukan jodoh pertemuan...

Lantas, meyakinkan hati ini...

Bahawa cinta itu selamat bersama-Nya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Awak ada sesuatu untuk diperkatakan? Atau sesuatu untuk dibincangkan?
Jom kita berdiskusi melalui e-mail...

along.azihani@gmail.com

Insya-Allah, semoga kita dapat berbincang dan berkongsi sesuatu yang bermanfaat..."

Ahmad Zakry Haikal