CANTIKNYA, HATI DIA…


Seorang pengantin lelaki ditanya tentang isterinya...

Soalan :
Apa yang paling cantik pada isteri saudara?

Pengantin :
Kalau kecantikan isteri saya ni adalah pada kakinya, saya tak perlu menunggu lama, untuk berkahwin dengan dia... Semasa saya tunduk ke bawah ketika berjalan, saya cuma perlu cari mana-mana wanita yang tak pakai stoking... Setelah saya terjumpa wanita yang berkaki cantik, siap pakai gelang kaki lagi, terus saya boleh pinang untuk dijadikan isteri...

Kalau kecantikan isteri saya ni adalah pada tangannya, saya mungkin perlu pegang-pegang dulu tangan dia sebelum kahwin... Sebab saya perlu ‘check’ samada tangan dia cukup lembut, cukup mulus atau tak...

Kalau kecantikan isteri saya ni adalah pada mukanya, saya mungkin perlu ‘couple’ lama terlebih dahulu sebelum kahwin... Sebab saya perlu tengok elok-elok muka dia, kut-kut ada jerawat ke jeragat ke, tahi lalat kat mana...

Kecantikan isteri saya ni adalah pada hatinya... Untuk tahu hati dia ni benar-benar cantik atau tak, saya perlu tanyakan pada Allah SWT... Sebab Allah SWT yang Maha Mengetahui kecantikan hatinya... Dan setelah hatinya cantik, akan cantiklah yang lain-lain padanya... Matanya akan cantik... Telinganya akan cantik... Hidungnya akan cantik... Mulutnya akan cantik... Segala apa yang ada pada mukanya - jerawat, jeragat, tahi lalat, semuanya elok pada tempatnya, menambahkan lagi mulus wajah dia... Tangannya akan lembut, sebab hatinya cantik... Kakinya cantik walaupun berstoking, sebab hatinya cantik...

Jadi, pendek kata, kalau isteri yang cantik luar dalam, carilah isteri yang cantik hatinya...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Awak ada sesuatu untuk diperkatakan? Atau sesuatu untuk dibincangkan?
Jom kita berdiskusi melalui e-mail...

along.azihani@gmail.com

Insya-Allah, semoga kita dapat berbincang dan berkongsi sesuatu yang bermanfaat..."

Ahmad Zakry Haikal