HARAPAN CINTA

Harapan saya,

Semoga cinta ini…

Tidak akan mencampakkan diri ini...

Dan jua dirinya...

Ke dalam neraka Allah SWT...

Insya-Allah...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Lebih mendekatkan diri ini...

Pada Allah SWT...

Kerna diri ini sedar...

Cinta insan milik-Nya...

Hanya Allah Maha Kuasa...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Menjadikan diri ini kerap terjaga...

Di tengah malam sunyi...

Bukan hanya kerana rindukan dia...

Tapi, juga untuk beribadat kepada Allah SWT...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Mampu menjadi asbab diri ini...

Lebih menjaga pandangan...

Dan jua hati nurani...

Kerna diri ini ingin setia...

Setia pada cinta nan satu...

Setia pada syariat Allah SWT...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Mampu mengubah khilaf diri ini...

Ke arah menjadi insan yang lebih baik...

Menjadi insan yang lebih mendekatkan diri...

Pada Allah SWT...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Sentiasa memupuk rasa ikhlas...

Dalam diri ini...

Mencintai dirinya...

Kerana fitrah dan syariat Allah SWT...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Mampu menguatkan diri ini...

Jua dirinya...

Tegar menghadapi godaan syaitan...

Agar cinta terpelihara fitrahnya...

Selari syariat Islam...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Sentiasa dirahmati Allah SWT...

Dipanjangkan berkekalan...

Agar diri ini...

Dan dirinya...

Bahagia di bawah redha Allah Maha Penyayang...


Harapan saya,

Semoga cinta ini...

Cinta suci fitrah insani...

Cinta pada syariat Islam...

Cinta kerana Allah SWT...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Awak ada sesuatu untuk diperkatakan? Atau sesuatu untuk dibincangkan?
Jom kita berdiskusi melalui e-mail...

along.azihani@gmail.com

Insya-Allah, semoga kita dapat berbincang dan berkongsi sesuatu yang bermanfaat..."

Ahmad Zakry Haikal