INSYA-ALLAH, SAYA AKAN TUNGGU AWAK...

Terdapat satu pasangan, Z dan Q yang baru sahaja bertunang. Dipendekkan cerita, suatu hari Q menerima satu tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara selama 3 tahun. Dengan perasaan bercampur baur, Q bertemu Z. Sebelum berlalu pergi, Q berkata, “Awak, jika awak tak sanggup menunggu saya selama 3 tahun ini, awak boleh cari wanita lain untuk menggantikan saya dalam hidup awak”.

Lalu Z membalas penuh tenang, “Awak, bertahun saya tunggu awak... Hanya Allah yang tahu betapa gembira hati saya dapat bertunang dengan awak... Saya takkan mengalah begitu saja... Awak, Allah uji manusia mengikut kemampuannya... Allah tahu saya boleh tunggu awak... Jadi, Insya-Allah, saya akan tunggu awak...”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Awak ada sesuatu untuk diperkatakan? Atau sesuatu untuk dibincangkan?
Jom kita berdiskusi melalui e-mail...

along.azihani@gmail.com

Insya-Allah, semoga kita dapat berbincang dan berkongsi sesuatu yang bermanfaat..."

Ahmad Zakry Haikal